Selvbetjeningen flytter ind
Selvbetjening har som teknologi vundet indpas de senere år, og er i dag en af de mest anvendte til optimering af arbejdsgange.
Denne rapport går tæt på anvendelsen af selvbetjening, og giver dig indsigter i hvad der virker, og hvor der kan skabes forberdringer.
Rapporten har både undersøgt selvbetjening fra borgernes- og de offentligt ansattes perspektiv, og giver 8 indsigter, som kan anvendes til at forbedre fremtidens offentlige selvbejtening.


Hent publikationen
Rapporten indeholder
- Beskrivelse af de 8 indsigter
- Erfaringer fra Viborg Kommune, Hedensted Kommune og VIA University College
- Forbedringsforslag til hver indsigt
- Udsagn fra borgere og offentligt ansatte

De 8 indsigter

Borgerne vil gerne betjene sig selv

Borgerne byder chatbots velkomne

Få kommuner inddrager borgerne i udviklingen

Digital selvbetjening kan være uoverskueligt

Borgerne søger bekræftelse gennem personlig kontakt

Tillid til digitale systemer er ingen selvfølge

Smartphones skaber udfordringer
